Zorgcampagne in de nationale pers
De vzw Patient Empowerment ijvert voor een gelijkwaardige relatie tussen patiënt en zorgverlener. Met de campagne ‘Samen aan het stuur’ en het Patient Empowerment-charter roept de vzw zoveel mogelijk mensen op om zich achter de principes van samenwerking, verbinding en wederzijds respect te scharen. “Zorgvragers en zorgverstrekkers zitten samen mee aan het stuur van hun gezondheid en zorg”, zegt Edgard Eeckman van de vzw Patient Empowerment.
Mediacampagne met resultaat
Voor de strategische communicatie-ondersteuning en de outreach naar zowel algemene als medische pers deed de vzw een beroep op Cantilis. “De media-aandacht die daaruit voortvloeide, gaf een serieuze impuls aan onze oproep om het charter te ondertekenen”, zegt Edgard Eeckman. “Cantilis coachte ons bij het schrijven van het persbericht, stimuleerde de communicatieve inzet van getuigenissen van zorgverstrekkers en zorgvragers, en legde telkens het eerste contact met journalisten. En dat wierp z’n vruchten af.”
Bekendheid en geloofwaardigheid
“Zo kwam onze campagne paginagroot aan bod in De Zondag, het meestgelezen weekblad van Vlaanderen. Ook Het Laatste Nieuws en Gazet van Antwerpen besteedden ruime aandacht aan patient empowerment. In de vakpers haalden we onder meer De Specialist, een tijdschrift voor artsen. Samen met de socialmediacampagne voegde dat bekendheid én geloofwaardigheid toe aan onze campagne. We hebben Cantilis ervaren als een partner die zich met weinig blabla maar veel boemboem inzet om onze doelstellingen te helpen bereiken.”
👉 Neem contact op met Pieter-Jan Breyne en ontdek wat Cantilis voor jouw bedrijf kan betekenen.